...Η κόρη μου (Γ’ Λυκείου) θα πρέπει -λένε- να αποστηθίσει κατά λέξη την ύλη δύο -τουλάχιστον- μαθημάτων επειδή ...οι βαθμολογητές των πανελλαδικών εξετάσεων αξιολογούν με συγκεκριμένα «standards»(;)…
...Αρκετοί φοιτητές μου (αλλά και συνάδελφοί
μου) εμφανίζουν μιας κάποιας μορφής ...αλλεργία στο να μην αναφέρονται σε συγκεκριμένο σύγγραμμα ή στο να εξετάζονται (ή να εξετάζουν) με «θέματα κρίσεως»...
...Σχεδόν όλοι οι ακροατές μου των σεμιναρίων
ανάπτυξης στελεχών αναρωτιούνται «...μα γιατί δεν μας τα έμαθαν έτσι
στο Πανεπιστήμιο;...»...
(Τα δύο τελευταία αναφέρονται σε σπουδές
και στελέχη Μάνατζμεντ και Επιχειρήσεων
...η κόρη μου δεν έχει σχέση...).
...Ευρήματα σημαντικών
ερευνών* για τα κριτήρια με τα
οποία οι εργοδότες ή οι αξιολογητές υποψηφίων, επιλέγουν τους κατάλληλους για
μια θέση εργασίας... ...Τα αποτελέσματα των
ερευνών είναι συντριπτικά:
Υποβλήθηκαν τέσσερεις
ερωτήσεις σε χιλιάδες κορυφαίους εργοδότες σε όλο τον κόσμο:
▪ Αν
επρόκειτο να προσλάβετε έναν εργαζόμενο σήμερα, ποιόν θα επιλέγατε;
▪ Αν επρόκειτο να δώσετε αύξηση σε
κάποιον από τους εργαζομένους σας, σε ποιόν θα την δίνατε;
▪ Αν
επρόκειτο να κάνετε απολύσεις, ποιόν εργαζόμενό σας δεν θα απολύατε;
▪ Αν
επρόκειτο να δώσετε προαγωγή σε κάποιον εργαζόμενό σας, ποιόν θα
επιλέγατε;
Οι επιλογές ήταν δύο:
1. Αυτόν με τα
περισσότερα προσόντα.
2. Αυτόν με
την καλύτερη νοοτροπία.
Στην πρώτη ερώτηση το 96% επέλεξε το 2.
Στην δεύτερη ερώτηση
το 81% επέλεξε το 2.
Στην τρίτη ερώτηση το 100% επέλεξε το 2.
Στην τέταρτη ερώτηση
το 91% επέλεξε το 2.
Και το εξήγησαν:
Η νοοτροπία έχει
διάρκεια και είναι αυτή που σε βοηθάει να αποκτήσεις τυπικά προσόντα. Η
νοοτροπία είναι το υπόβαθρο για να οικοδομηθούν οι γνώσεις και οι εμπειρίες.
Το αντίθετο, δυστυχώς, δεν ισχύει.
Έτσι το ποιοι είμαστε γίνεται ίσως σημαντικότερο από το τι μπορούμε να
κάνουμε. Αυτό
δεν σημαίνει ότι η εμπειρία και οι γνώσεις δεν είναι απαραίτητες. Όμως σε μια
εποχή που η γνώση εξαπλώνεται και γίνεται προσβάσιμη για πολύ περισσότερους
ανθρώπους από ότι μερικές δεκαετίες πριν και, ταυτόχρονα, ξεπερνιέται με
απίστευτη τα ταχύτητα, η προσωπικότητα παίζει τον πρώτο ρόλο.
Οι
γνώσεις θεωρούνται δεδομένες. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα βρεθούν οι
γνώστες, οι ειδικοί. ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ όμως που θα κάνουν την διαφορά θα το πετύχουν με την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους. Είναι αυτοί που εκπαιδεύονται δια βίου, άρα θα σκέφτονται πάνω
στα τυπικά προσόντα τους και θα τα ανανεώνουν. Είναι αυτοί που θα πουν «να το δούμε» αντί «δεν γίνεται». Είναι αυτοί που θα
πουν «δεν το ξέρω αλλά θα το ψάξω». Είναι αυτοί που θα πειραματιστούν και θα καινοτομήσουν.
Είναι αυτοί που θα αυθαιρετήσουν όταν τα ισχύοντα δεν δίνουν αποτέλεσμα. Είναι αυτοί που θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν τις ιδέες τους. Είναι αυτοί που θα εργαστούν δίνοντας αξία και περιεχόμενο στην δουλειά τους και θα
φύγουν όταν νιώθουν ότι ασφυκτιούν. Αυτή είναι η νοοτροπία του 21ου
αιώνα.
Τα
ευρήματα των ερευνών έδειξαν λοιπόν, ότι σε ένα στοιχειωδώς υγιές εργασιακό
περιβάλλον, ένας εργαζόμενος με την κατάλληλη νοοτροπία αξιολογείται ως ισάξιος
με εφτά μέτριους εργαζόμενους.
Και καλό
είναι να θυμόμαστε διαρκώς ότι μια θέση εργασίας υπάρχει για να λύνει τα
προβλήματα αυτού που την δημιούργησε. Το αν θα κάνει ευτυχισμένο τον
άνθρωπο που την κατέχει δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα του επιχειρηματία.
Αν συμβαίνουν και τα δύο τότε πρόκειται για μια εξαιρετική κατάσταση
και έναν εξαιρετικό χώρο εργασίας.
*Λίνα Πατσιούρα (lifepoint.gr)
...Από την άλλη -λέω εγώ- αυτό το: «η καλύτερη νοοτροπία» αξίζει διερεύνησης! ...Σωστά; (Ποια νοοτροπία ακριβώς θεωρείται «καλή» από έναν εργοδότη;) (Μ.Μ).
...Από την άλλη -λέω εγώ- αυτό το: «η καλύτερη νοοτροπία» αξίζει διερεύνησης! ...Σωστά; (Ποια νοοτροπία ακριβώς θεωρείται «καλή» από έναν εργοδότη;) (Μ.Μ).
Τα κείμενα άλλων που -για τεκμηρίωση ή προβληματισμό- φιλοξενούνται εδώ,
απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους, όχι κατ' ανάγκην και του ιστολογίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου