«...Όλοι το έχουμε νοιώσει: βλέπουμε ένα όμορφο ζευγάρι παπούτσια στο διαδίκτυο, αποφασίζουμε να μην το αγοράζουμε και ξαφνικά τα παπούτσια μάς εμφανίζονται ως προβολές διαφήμισης σε κά-θε άλλη ιστοσελίδα που θα επισκεφτούμε. Μετά από δύο ακόμη ημέρες κοιτάγματος σ’ αυτά τα λα-μπερά νέα εναύσματα, οι αντιστάσεις μας σπάνε και κάνουμε παραγγελία. Αποστολή εξετελέσθη...»*.
Αυτές οι
εξατομικευμένες προσφορές που φαίνεται να σας ακολουθούν, είναι βασισμένες σε μια πρακτική που
ονομάζεται «retargeting», δηλαδή η στόχευση καταναλωτών με βάση την προηγού-μενη online δραστηριότητα τους. Άπαξ και ο
καταναλωτής κοιτάξει ένα συγκεκριμένο προϊόν, γίνεται πλέον «ετικετοποιημένος» με ένα «εικονοκύταρο» (pixel) παρακολούθησης, επιτρέποντας έτσι στον
διαφημιζόμενο να του προβάλλει διαφημίσεις στοχευμένης προβολής σε ιστότοπους
τρίτων. Εκτός από το προφανές μάθημα να μην ψάχνετε τα δώρα γενεθλίων του
συζύγου σας στον οικο-γενειακό υπολογιστή, αυτό μας λέει κάτι που όλοι θα πρέπει
να γνωρίζουμε όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο: δεν είμαστε μόνοι.
Σύμφωνα με
νέα μελέτη του Ghostery, Το 77% όλων των «φορτώσεων» (loads) σελίδας περιέχει τουλάχιστον
ένα pixel παρακολούθησης
(tracker). Είτε πρόκειται για στατιστικούς ή για διαφημι-στικούς σκοπούς, σενάρια
παρακολούθησης επιτρέπουν στις εταιρείες να κοιτάξουν πέρα από τον ώμο μας όταν
περιηγούμαστε στο διαδίκτυο. Όπως πιθανόν να υποθέσατε, το Google είναι ο
με-γαλύτερος «παρακολουθητής δεδομένων» ως προς την διαδικτυακή μας συμπεριφορά.
Όπως απεικονίζει το διάγραμμα μας, ο γίγαντας αναζήτησης και διαφήμισης
παρακολούθησε το 64% όλων των φορτώσεων σελίδας σε μελετώμενο δείγμα 144+
εκατομμυρίων.
_______________________________
Τα κείμενα άλλων που -για τεκμηρίωση ή προβληματισμό- φιλοξενούνται εδώ,
απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους, όχι κατ' ανάγκην και του ιστολογίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου