Δεν
πιστεύω στα «κλισέ» και στα «τσιτάτα» ούτε στις μαγικές συνταγές. Ωστόσο, πολλές
φορές η «συμπυκνωμένη γνώση» που προσφέρουν -στο όνομα μάλιστα κάποιου «γκουρού»
ή «επιτυχημένου» στο είδος του, ανθρώπου ή/και κάποιας «ορθής ή βέλτιστης πρακτικής»- γίνεται πιο ελκυστική και εύπεπτη από τον αποδέκτη / στόχο τους...
...Έτσι, αν και συχνά το μόνο που καταφέρνουν είναι ο εντυπωσιασμός, επίσης συχνά τα τσιτάτα αυτά γίνονται οχήματα σκέψης και ευκαιρίες «να το ψάξει κανείς περισσότερο» ακόμη κι αν τελικά τα αποδεχθεί, (εν μέρει ή πλήρως), ή τα απορρίψει...
10 πράγματα που μας δίδαξε η Apple για το marketing:
«...Η
Apple εν έτει 2016 είναι μια εταιρία κολοσσός που χαρακτηρίζεται ως κορυφαία στο
είδος της... ...κάποια
στιγμή στην πορεία της βρέθηκε κοντά στην πτώχευση...
...Έτσι, αν και συχνά το μόνο που καταφέρνουν είναι ο εντυπωσιασμός, επίσης συχνά τα τσιτάτα αυτά γίνονται οχήματα σκέψης και ευκαιρίες «να το ψάξει κανείς περισσότερο» ακόμη κι αν τελικά τα αποδεχθεί, (εν μέρει ή πλήρως), ή τα απορρίψει...
10 πράγματα που μας δίδαξε η Apple για το marketing:
(Αποσπάσματα)
...όμως, με τις εξαιρετικές ικανότητες... ...του Steve Jobs, αυτή η
δυσάρεστη εξέλιξη έγινε παρελθόν...
...στρατηγικές που ακολουθεί
στον τομέα του marketing...
1. Απλότητα
Οι
περίπλοκες καμπάνιες δεν στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα στον πελάτη και αποπροσανατολίζουν... ...η απλότητα των λεγομένων... ...σημαίνει ότι η προσφορά σου πρέπει να γίνεται άμεσα αντιληπτή από το κοινό
και να δίνει τις βασικές πληροφορίες για τα προϊόντα σου.
2. Τοποθέτηση προϊόντων
...να συνδέσεις τα προϊόντα σου με «γνωστά» πρόσωπα για να αυξήσεις τις πωλήσεις
σου. Άλλωστε,
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκεί μια και μόνο φωτογραφία κάποιου διάσημου
προσώπου με το σήμα της εταιρίας σου και μέσα σε λίγα λεπτά θα σε ακολουθήσουν
όλοι οι θαυμαστές του.
3. Αξιολόγηση
Ζήτα
από τους πελάτες... ...τη γνώμη τους για τις παροχές και τις υπηρεσίες
σου. Για να έχεις, όμως, τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα κάνε το μεθοδευμένα.
Δώσε τους, για παράδειγμα, ένα κίνητρο για να αξιολογήσουν την ποιότητα των
προϊόντων σου, δελεάζοντας τους με μια δωρεάν δοκιμή. Έτσι,
θα τους προδιαθέσεις θετικά και θα αφήσουν μια καλή εντύπωση στην αξιολόγηση.
Και μετά θα μπορέσεις να κοινοποιήσεις τα αποτελέσματα στα κοινωνικά δίκτυα για
να αποκτήσεις μεγαλύτερη απήχηση.
4. Εστίαση στην ποιότητα
Οι
παροχές σου θα πρέπει να είναι συνώνυμες με την ποιότητα..., ...γιατί η
αξία είναι εκείνη που καθορίζει την τιμή. Μπορεί στην αγορά να υπάρχουν
σκαμπανεβάσματα με τις εφήμερες προσφορές, εσύ όμως για να κρατήσεις σταθερό το
ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα θα πρέπει να προβάλλεις την υψηλή ποιότητα των
προϊόντων σου, η οποία δεν σου επιτρέπει «ψαλίδι» στην τιμή.
5. Προβολή του brand
H
εταιρική σου ταυτότητα πρέπει να είναι παντού παρούσα. Βλέποντας οι πελάτες τη
μάρκα που επέλεξαν σε διάφορα σημεία επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους. Ένα
ενημερωτικό stand, στο κέντρο της πόλης, μια μακέτα σε κεντρική οδό, ακόμη και
ένα διαφημιστικό φυλλάδιο θα αυξήσει τους οπαδούς σου γύρω από το εμπορικό σου
σήμα και θα σε καθιερώσει στις προτιμήσεις του κοινού.
6. Δημιουργία εμπειρίας
Η
εμπειρία που θα βιώσει ο πελάτης σου, κατά την εξυπηρέτηση και την επιλογή των
προϊόντων σου είναι εκείνη που θα τον κάνει να σε επισκεφθεί ξανά και ξανά. Η
διαδικασία της αγοράς θα πρέπει να συνοδεύεται από ευχάριστα συναισθήματα. Οι
πελάτες σου πρέπει να φεύγουν από σένα με χαμόγελα και να νιώθουν μετά από τις
αγορές τους, ότι μόλις ικανοποίησαν κάποια από τις βασικές τους ανάγκες.
7. Επικοινωνία στη γλώσσα του κοινού
Αν
θέλεις να δημιουργήσεις στενούς δεσμούς με τους πελάτες σου, θα πρέπει να τους
απευθύνεσαι στη γλώσσα που καταλαβαίνουν. Άμεσα, με ξεκάθαρα νοήματα και χωρίς
δυσνόητα κείμενα. Δεν χρειάζεται να ψάχνεις περίπλοκες λέξεις και φανταχτερά
επίθετα για να περιγράψεις τα προϊόντα σου... ...το μόνο που θα καταφέρεις θα
είναι να τα κάνεις να μοιάζουν απρόσιτα.
8. Ατμόσφαιρα μυστηρίου
Άφησε
το κοινό σου να αναρωτηθεί για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Άσε στον αέρα
αιχμές για νέα προϊόντα και γενικότερα κράτα και μερικά ερωτηματικά. Έτσι, ο
πελάτης θα κάνει εικασίες και θα έρθει σύντομα για να λύσει τις απορίες του.
9. Έντονα συναισθήματα
Οι
πελάτες θα πρέπει να συνδέονται συναισθηματικά με την επιχείρησή σου. Μόνο τότε
θα έρχονται σε σένα και δεν θα προτιμήσουν ανταγωνιστικά καταστήματα, όταν θα
βρεθούν μπροστά σε μια δελεαστική προσφορά. Έτσι, όταν δημιουργείς
επικοινωνιακούς δεσμούς με τους καταναλωτές σου, μπορείς να τους απευθυνθείς
πιο οικεία. Η
εξυπηρέτηση θα είναι πιο άμεση και εκείνοι με τη σειρά τους θα εκτιμούν την
προσοχή που τους δείχνεις.
10. Έμφαση στην εικόνα
...τα οπτικά μέσα κυριαρχούν. Τα βίντεο έχουν μπει για τα καλά
στην καθημερινότητα... ...και οι φωτογραφίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι
τους. Γι’ αυτό και το marketing κινείται πλέον σε ανάλογο έδαφος. Προωθεί
περισσότερο την εικόνα και περιορίζει το λόγο σε έξυπνα moto που δεν κουράζουν
τον καταναλωτή και μπορούν να μείνουν ευκολότερα στη μνήμη του... »
Μαγδαληνή
- Μαρία Καφαλή
(Το πρωτότυπο, στο: readmore.gr)
Τα κείμενα τρίτων που -για τεκμηρίωση ή προβληματισμό- φιλοξενούνται εδώ,
απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων τους, όχι κατ' ανάγκην και του ιστολογίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου